Informatiebrief, jaargang 4, nummer 3, dec08 / jan09

vrijdag 09 januari 2009 21:56

Na de Waterschapsverkiezing

Goed afgelopen !  Twee zetels van de 22 in Rivierenland zijn voor ChristenUnie, en wel voor Jan Buchner, Sliedrecht, en Teus Stam uit Alblasserdam. De verbonden lijsten CU / SGP hebben er zelfs 4, dat is even veel als de grootste, het CDA. Verder: PvdA 3, Water Natuurlijk 3, Lokale Regiobelangen 3, VVD 2, Algemene WaterschapsPartij 2, Vereniging van Huiseigenaren 1. Het waterschapsbestuur telt verder nog 8 andere zetels die toegewezen zijn aan belangenorganisaties als LTO en bedrijven. Opkomstpercentage was 24, gelijk aan het landelijk gemiddelde, het stemmental voor het Tiels CU lid was 650, niet gek. Nu kijken hoe het bevalt dat het Waterschap politiek is geworden.

Europese verkiezing 2009

Raadsverkiezing 2010

Op het tijdpad naar 3 maart 2010, verkiezing gemeenteraad, moeten we als vereniging uiterlijk op 19 feb 2009 besluiten over meedoen. Leden ontvangen binnenkort voorstellen om

mee te doen in Tiel en in Geldermalsen

Voor Geldermalsen is dit besloten met hartelijke instemming van SiebeJan Fontijn en PietJan den Dikken, de trekkers daar. Zij hebben al veel werk verzet om mee te doen en plannen gemaakt om dit kracht bij te zetten.

Op dezelfde vergadering wil het bestuur ook voorstellen doen over profiel van de kandidaten en van een fractie, over samenwerking met andere partijen, over commissies voor selectie en voor een program, en verder over een campagneteam.

Houd woensdag 11 feb vrij

Onder de éne kiesvereniging vallen twéé gemeenten. In overleg met de werkgroep Geldermalsen is besloten alle voorstellen te doen in één bijeenkomst in Tiel op 11 februari.

Tot slot

Een volgende (openbare) bestuursvergadering zal D.V. zijn op donderdag 15 januari. We danken God voor wat we kunnen doen en bidden voor Buren, Geldermalsen en Tiel.