Ad Blok lijsttrekker ChristenUnie Tiel

ablokwoensdag 04 november 2009 21:06

ChristenUnie Tiel heeft op 3 november de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 vastgesteld. De lijsttrekker is Ad Blok. Hij was onderwijskundige en schoolbegeleider bij de adviesdienst voor Gelders Rivierengebied, tegenwoordig Marant Educatieve Diensten genoemd, en heeft ervaring in de ambtelijke en onderwijswereld in en rond Tiel. Hij is nu actief met o.a. voorlichting aan jongeren over verslaving. Hij zou meer 'samen' willen in de Tielse samenleving.

Tweede op de lijst is Jolanda Stoeten-Flach, zij was commercieel directiesecretaresse. Een gezin combineert ze met vrijwilligerswerk, o.a. voor kindergroepen en als secretaris van het koor Pro Canti.

Maartje Tack-Van der Lek is met haar 21 jaar de jongste op de lijst. Ze is onderwijzeres in Tiel met ervaring op een 'zwarte' school en ook betrokken bij ontwikkelingswerk. Daarna komen Ronald Corporaal, werkzaam bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat en tevens betrokken bij plaatselijk kinderwerk. Joop de Jong, emeritus-predikant en secretaris van ChristenUnie Tiel, en Aart Schelling, slager en Tiels van geboorte. Ad en zijn lijstgenoten maken bewust en actief deel uit van christelijke gemeenschappen.

De kandidaten Vlvr. Aart Schelling, Maartje Tack-Van der Lek, Ad Blok, Ronald, Corporaal, Jolanda Stoeten-Flach, Joop de Jong