CU-fractie stelt vragen over MFC Passewaaij en AVRI.

maandag 12 september 2011 13:57

CU-fractie stelt vragen over MFC (Multifunctioneel Centrum) Passewaaij en AVRI.

11 september 2011

CU-fractie stelt vragen over MFCPassewaaij en AVRI.

De ChristenUnie-fractie heeft in de Tielse gemeenteraad twee wethouders vragen gesteld over actuele ontwikkelingen. Het gaat om de gang van zaken rond het MFC in Passewaaij en  over controle-werkzaamheden door de AVRI. De betrokken wethouders zijn Verspuij en Vermeulen. De wethouders
zullen in de komende weken de vragen beantwoorden.

In de raadscommissie Bestuur van 25 augustus heeft de CU aan wethouder Verspuij
gevraagd wat de consequenties zijn van de extra controle-werkzaamheden, die de AVRI gaat uitvoeren in de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel op ‘kleine ergernissen’ als zwerfafval, fout parkeren en illegale stort. Zitten daar financiële consequenties aan vast voor Tiel? Kan de gemeente Tiel indien
gewenst ook gebruik maken van de diensten? In Maasdriel en Zaltbommel controleert de AVRI dagelijks te voet, per fiets, per auto en op de scooter op deze zaken. In Zaltbommel controleert de AVRI ook het gebruik van de fietsenstalling bij het NS-station.

De CU-fractie heeft op 5 september, samen met de andere oppositiepartijen GroenLinks, ProTiel en PvdB, schriftelijke vragen gesteld aan wethouder Vermeulen over de gang van zaken rond het geplande Multifunctioneel Centrum (MFC) in Passewaaij, naar aanleiding van de mededeling van wethouder Vermeulen en geluiden in de pers dat realisatie van een deel van het MFC – de sportzaal
en het wijkcentrum – wordt heroverwogen. De CU vindt het MFC een kernonderdeel van de voorzieningen in de wijk Passewaaij en vindt spoedige realisatie daarom dringend gewenst. Daarom wil de CU van de wethouder weten wat de redenen zijn van gedeeltelijk afblazen van het MFC. CU wil weten of er financiële of contractuele verplichtingen zijn en hoe de gemeente hierover heeft
gecommuniceerd met de wijkvereniging Passewaaij.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht