Lijstrekkersspeech op de ALV

Raadzaalmaandag 18 november 2013 20:39

Lijsttrekkersspeech op ALV d.d. 18-11-13.

Dank voor het vertrouwen. Ik hoop dat vertrouwen ook in de komende jaren waar te kunnen maken.God is Licht en ik mag Zijn Licht verspreiden, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat Hij doet.En ik wil dat dan ook samen doen, met de mensen die op de lijst staan. Een mooie, bijna verdubbelde, lijst met betrokken mensen uit diverse christelijke hoeken en met verschillende achtergronden.De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat onze inbreng wordt gewaardeerd bij de andere partijen.We zijn sociaal, scherp en betrokken. Transparant, helder in wat we wel en niet willen. Met duidelijke normen en waarden, zodat iedereen weet waar die met ons aan toe is. Opbouwend, verbindend en prikkelend. Daarbij hebben we invloed zonder macht.Met de toename aan taken die naar de gemeente komen , wordt onze inzet voor de mensen die zich het minst kunnen redden steeds belangrijker. Daar leggen wij prioriteit in tijden van bezuinigingen. We zien dat ook als kerntaak van de overheid. Het verrichten van taken die andere delen van de samenleving niet of onvoldoende behartigen. Het bevorderen of ontmoedigen van bepaalde vormen van gedrag en consumptie door organisaties en inwoners. Ik blijf de nadruk leggen op zorg voor de kwetsbaren, jongeren en een sterke en duurzame economie.Mijn geloof in God die alles bestuurt en leidt, leidt tot mijn inzet voor de bloei van de stad. Daarbij schuw ik het noemen van Zijn Naam niet. Daarom samen 'geloof in Tiel'.

Reacties op 'Lijstrekkersspeech op de ALV'