Samen eten verbindt

samen eten 5maandag 10 februari 2014 19:10

Samen eten verbindt. Maandag 10 februari was CU-partijleider Arie Slob te gast bij Prezzent-woonlocatie op Thedinghsweert in Tiel.

CU-lijsttrekker Jolanda Stoeten: “De ChristenUnie maakt zich grote zorgen om het effect van de bezuinigingen op de kwaliteit van de zorg.

Wij vinden ‘er zijn in zorg’, zoals hier bij Prezzent-Tiel, van groot maatschappelijk belang”.

In het kader van een werkbezoek was Arie Slob in de Betuwe en hij was graag bereid om aan te schuiven bij de bewoners van Prezzent die samen met de CU-fracties uit Tiel en Culemborg fietsbanden hebben geplakt en hebben gezorgd voor een gezellige gourmetmaaltijd. Slob beaamde het belang van kwalitatieve zorg: “dit is een mooi voorbeeld van zorg dicht bij mensen”. De ontmoeting was gearrangeerd door vrijwilligersorganisatie Stichting Present West-Betuwe.

Zorgorganisatie Prezzent biedt begeleiding, wonen en dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking in de Betuwe en Bommelerwaard.

Op het agrarisch landgoed Thedinghsweert in Tiel wonen 11 cliënten van Prezzent. De bewoners werken buitenshuis op diverse dagbestedingslocaties. ’s Avonds wordt er samen gegeten, dit maal met een aantal bijzondere gasten. Prezzent-medewerker Toos Jansen: “We vinden het belangrijk om in verbinding te staan met de samenleving. Daarom zijn bezoekers en vrijwilligers hier altijd van harte welkom”.

Present meets Prezzent

Naamgenoot ‘Stichting Present’ bemiddelt tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten voor medemensen in Tiel en omgeving. Dit betekent dat Present een brug slaat tussen mensen die iets hebben te bieden en Betuwenaren die daarmee geholpen kunnen worden. Zo wil ze bouwen aan een samenleving waarbij mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Present-coördinator Wim Althuis: “Het gaat ons erom dat mensen ontdekken hoe mooi het is om iets voor een medemens te doen. Dat kan op heel veel plekken zoals hier bij Prezzent-Tiel”. Wilt u ook vrijwilligerswerk doen? Zowel Stichting Present als Prezzent staan met open armen klaar om u een vrijwilligerstaak te bieden die bij u past. Er valt genoeg te doen voor groepen met eenmalige activiteiten (Present) als voor mensen die zich voor langere tijd voor Prezzent-bewoners willen inzetten.

Reacties op 'Samen eten verbindt'